:shock:
Dodatkowe halogeny - podłączenie
Zwiń
X
-
Dodatkowe halogeny - podłączenie
Pytam w imieniu kolegi który ma założone w O2 dodatkowe 2 halogeny nad ramką tablicy rej. Ma puszczoną osobną wiązkę do tego i osobny włącznik.
Chciał to sparować z oryginalnymi halogenami i włączać jednym oryginalnym włącznikiem, żeby odpalały 4 lampy.
Pytanie jest takie - ma zakodowane doświetlanie zakrętów, czy jak pod ori halogeny podłączy przez dodatkowy przekaźnik kolejne 2 sztuki to one też będą załączać się przy skręcie czy wrzuceniu kierunku ?
-
-
cysterniarz, jeśli podłączy równolegle do ori halogenów ( nawet przez przekaźniki ) to będą się załączać. Ale jeśli do sterowania przekaźnikami wykorzysta sygnał z przełącznika ( a nie bezpośrednio z ori lamp ) to doświetlanie będzie na ori a po włączeniu włącznikiem będą świecić wszystkie cztery. Jest tylko jedna ważna rzecz - przekaźniki nie powinny być sterowane bezpośrednio z przełącznika tylko poprzez dodatkowy tranzystor+dwa rezystory ( tak by cewki przekaźników nie obciążały styku włącznika świateł ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Kowal, a czy nie bedzie dwoch problemow?
Jeden wystapi przy sterowaniu przekaznikow z oryginalnych zarowek halogenow - przy sciemnianiu oryginalnych lamp przy doswietlaniu. Przekaznik zglupieje i indukcyjnosc jego cewki (cewek) moze zaszkodzic bordnetzowi.
Drugi problem moze byc przy sterowaniu z przelacznika - czy przednie halogeny to odrebny styk, czy dodatkowa rezystancja pomiedzy okreslonymi pinami przelacznika - pamietam, ze dociagalem kabel z bordnetza instalujac halogeny, ale za to, czy jest tam czysty styk do Vcc lub masy, glowy bym nie dal.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
robreg, co do pierwszego, to nie powinno być raczej problemu, bo cewki przekaźników będą podłączone równolegle do żarówek więc nic nie powinno się indukować z cewek ( żarówki będą działać jako tłumik rezystancyjny obwodu rezonansowego i to dosyć skuteczny - ewentualnie można dołożyć równolegle diodę w zaporowym ). Przy ściemnianiu przekaźnik po prostu wyłączy się w pewnym momencie ( przy jakiś 50% napięcia zasilania ) a przy rozjaśnianiu włączy się przy jakiś 2/3 napięcia zasilania - dodatkowe halogeny będą po prostu zapalać się trochę później i gasnąć trochę wcześniej niż ori no i od razu będą świecić pełną mocą.
Jednak wydaje mi się, że takie rozwiązanie było by trochę "wieś tuning" i raczej zalecał bym opcję numer dwa. W przełączniku jest oddzielny styk do halogenów przednich i podaje napięcie zasilające ( oczywiście ograniczone prądowo, dlatego potrzebny jest tranzystor do sterowania przekaźnikami ). Dokładałem w ten sposób halogeny do Miętówek i śmigają bez problemu... No i to rozwiązanie zapewnia pełną funkcjonalność bez wiochy ( 4x halo i 2xdoświetlanie ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Jak pstryczek daje Vcc, to z jego styku wysterowac przez jeden rezystorek (11V-0,7V=10,3V;10,3V/0,001A=10,3kOhm;14V/10kOhm=1,4mA;prad dla przekaznikow max= 1, 4mA*750>1A - da rade) 10kOhm baze BDX53, emiter podlaczyc na mase, a pod kolektor dac przekazniki podpiete drugimi koncowkami do Vcc (tylko kolektor tranzystora musi byc podciagniety do Vcc przez zaporowo wlaczona diode) i gotowePozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002robreg, dałbym jeszcze ze 100 kohm między bazę a emiter tak, żeby baza nie wisiała w powietrzu, bo przy takiej "becie" to całość może się wzbudzać...Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Komentarz